• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Två samlingslån på en månad?

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Hej!

Undrar kort och gott om det finns någon som blivit beviljad två samlingslån under en och samma månad? Finns det någon ”spärr” på 30 dagar och automatiskt avslag eller är det bara en myt?

Jag fick ett samlingslån på 400k i början på augusti och skulle nu vilja söka på 100-150k ytterligare.

Jag är högt belånad och har 986k synligt blanco och ca 100k utanför. Mitt UC-betyg låg på 1.6-2.0 (beroende på vilken bank det var) vid senaste kreditupplysningen i augusti och jag tjänar ganska bra, strax över 30k efter skatt.

Är det kört att söka pga förutsättningar och/eller automatiskt avslag med tanke på så kort tid mellan lånen eller kan jag ge det en chans? Vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Ingen som har några tips om hur man ska tänka? Eller som vet hur det funkar?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Klart du kan. Antar att det är via låneförmedlare vi pratar om? Vissa banker där är lite petiga med att vänta 30 dagar men absolut inte alla. Har själv gjort det utan problem.
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
42
Poäng
147
Klart du kan. Antar att det är via låneförmedlare vi pratar om? Vissa banker där är lite petiga med att vänta 30 dagar men absolut inte alla. Har själv gjort det utan problem.
Tack för svar om att det faktiskt GÅR iaf! Får hoppas att jag kan få nåt förslag på 100k med mina förutsättningar..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp